مهرجان التراث العالمي للفنون 2021-2022 بالهند بمشاركة فنانين من القارات الخمس

مهرجان التراث العالمي للفنون 2021-2022 بالهند بمشاركة فنانين من القارات الخمس

مهرجان التراث العالمي للفنون 2021-2022 بالهند بمشاركة فنانين من القارات الخمس




آربريس / بوشعيب خلدون : ينظم Art Pivot ، وهو مركز للفن والأفكار المعاصرة ، "World Heritage Art Festival-21-22" للترويج للفن ونشر الوعي بالفن في محاولة لزيادة الفنانين المحليين والأجانب في الهند.

في هذا العالم الحديث ، كدنا ننسى قيمنا الثقافية والتراث الذي ورثناه عن أسلافنا ولتعزيز هذه القيم المنسية والنموذج الثقافي الذي لم تعد أجيالنا الشابة تثير له اهتماما ونفعل ذلك لتثبيث هذه القيم من خلال مختلف أشكال الفن والمسرح.

حقيقة أن القرية العالمية للقرن الحادي والعشرين بقدرتها المتنوعة على الاتصال عبر القارات قد أعادت تعريف قيمة ونشر ودور الثقافة في التفاعل البشري. إذا كان مكان التأثير العالمي بين الثقافات وعبر القارات في عهد ماركو بولو وفاسكو دا جاما وزينج خه وابن بطوطة وأقرانهم في عصر التنوير الذي أعقب ذلك ، أعجوبة ، إذن ، فإن المستقبل يحمل أعاجيب أكبر مع الأخذ في الاعتبار أن وسائل التواصل الاجتماعي قد كسرت الحدود غير المنفذة حتى الآن.

توفر فرص التواصل عبر القارات الناشئة منصة غير مسبوقة يمكن من خلالها مشاركة أنظمة القيم والثقافات والمعتقدات والتقاليد للناس في جميع أنحاء العالم. عليك الآن أن تعطي المحتوى الذي ستتم مشاركته - ضمنيًا وصريحًا - نسيج الشمولية والتطبيق والأهمية في العالم الصناعي المتنامي باستمرار.

في العقود الأخيرة من القرن العشرين ، تميز مصطلح التراث بالتوسع والنقل الدلالي ، مما أدى إلى تعميم استخدام الكلمة بشكل عام ، والتي كثيرًا ما تستخدم بدلاً من الآخرين ، مثل النصب والممتلكات الثقافية. ومع ذلك ، فإن كل هذه المصطلحات ليست قادرة على تغطية الحقول الدلالية.

لقد اتخذنا في Art Pivot مبادرة للتعامل مع التراث من خلال الفن وتصورنا المجتمع الحديث ليزدهر ويغوص في القيم القديمة من خلال نهج غير مباشر إلى حد ما للأفكار حيث يمكننا التعبير عن امتناننا وإعجابنا بقيمنا وتقاليدنا القديمة.

مهرجان فنون التراث العالمي هو احتفال بتقاليدنا العريقة التي تفقد أهميتها في هذا العصر الحديث. من خلال دعوة الفنانين العالميين والفنانين الهنود للعمل معًا ومن خلال فنهم ، سنحاول نشر وتثقيف ثراء "تراثنا" لإفادة الثقافة العالمية بشكل عام.

  ينقسم "مهرجان التراث العالمي 21-22" إلى أربع مراحل-  

  1.   مهرجان التراث العالمي ، الهند: من 24 إلى 30 ديسمبر 2021 - سيختتم

كمرحلة أولى مع حفل الافتتاح إلى جانب معرض الأشكال الفنية التي تم استلامها من خلال المسابقة والفنانين العالميين والفنانين الهنود الذين يعرضون مهاراتهم الحية وورش العمل.

  2.   مهرجان التراث العالمي ، نيبال: من 25 إلى 30 مايو 2022 - المرحلة الثانية من

مهرجان يضم العديد من الفنانين المحترفين الدوليين والهنود الذين يعرضون مهاراتهم الحية وورش العمل جنبًا إلى جنب مع معرض الأشكال الفنية الواردة في المسابقة.

  3.  مهرجان التراث العالمي للفنون ، بوتان: من 2 إلى 7 يونيو 2022 - المرحلة الثالثة من المهرجان

مع العديد من الفنانين المحترفين الدوليين والهنود الذين يعرضون مهاراتهم الحية وورش العمل جنبًا إلى جنب مع معرض الأشكال الفنية الواردة في المسابقة.

   4. مهرجان التراث العالمي ، إندونيسيا: 26 أكتوبر إلى 2 نوفمبر 2022 - الرابع

من المهرجان مع فنانين محترفين دوليين وهنود يعرضون مهاراتهم الحية وورش العمل جنبًا إلى جنب مع معرض الأشكال الفنية التي تم تلقيها في المسابقة.

خلال مرحلة مهرجان التراث العالمي للفنون -21-22 ، يمكن لعشاق الفن والفنانين المحترفين وأطفال المدارس والسكان المحليين والصناعيين والمهتمين زيارة وتشجيع الفنانين المشاركين وجهودنا لتنظيم مثل هذا المخيم الرائع والفريد مع النبلاء. رؤية.

سيكون العامل الرئيسي بعيدًا عن المخيم هو تفاعل الفنانين الدوليين في موقع التراث مع أطفال المدارس والسياح الأجانب والمحليين ؛ يمكنهم ببساطة الاستمتاع بالتعرف على الأشكال الفنية المختلفة وكذلك يمكنهم المشاركة في ورش العمل ، وإنشاء الأعمال الفنية بأنفسهم بتوجيه من المحترفين.


WORLD HERITAGE ART FESTIVAL-2021-2022

The Art Pivot, a centre for contemporary art and ideas is organizing “World Heritage Art Festival-21-22” to promote Art and spread awareness for Art in effort to increase local as well as foreign Artists our country.


In this modern world we had almost forgotten our cultural values and the heritage we inherited from our ancestors and to promote these forgotten values and cultural paradigm that is no more inculcated in our younger generations through Various Art forms and theatre.


The fact that the global village of the 21st Century with its versatile cross continental communication capacity has redefined the value, dissemination and role of culture in human interaction. If the place of global inter-cultural and cross-continental influence during the era of Marco Polo, Vasco da Gama, Zheng He, Ibn Battuta and their peers in the era of enlightenment that followed later were marvels, then, the future holds greater marvels considering that social media has broken hitherto impervious boundaries.


The emerging cross-continental communication opportunities provide an unprecedented platform from which to share value systems, cultures, beliefs and traditions of people across the globe. It is now upon you to give the content that will be shared—both implicitly and explicitly—the texture of universality, application and relevance in the ever growing industrial world.


In the last decades of the 20th century, the term heritage was characterized by expansion and semantic transfer, resulting in the generalization of the use of the word at large, frequently used in place of others, such as monument and cultural property. However, all these terms are not able to cover the semantic fields. 


We at Art Pivot took initiative to approach the heritage through Art and envisioned the modern society to thrive and dive in the ancient values through a rather indirect approach of ideas where we can express our gratitude and admiration to our ancient values and traditions.


The World Heritage Art Festival is a celebration of our ancient traditions which are losing its importance in this modern era. Calling upon the International artists and Indian artists to work together and through their Art, we will try to spread and educate the richness of our ‘Heritage’ to benefit the culture at large.


The “World Heritage Art Festival-21-22” is divided in Four Phases-


1. WORLD HERITAGE ART FESTIVAL, INDIA: December 24th to 30th, 2021– Will be concluded 

as first phase with the Opening ceremony along with the exhibition of the art forms received through competition and International artists and Indian artists showcasing their live skills and workshops.

2. WORLD HERITAGE ART FESTIVAL, NEPAL: MAY 25TH to 30th, 2022– Second phase of the 

Festival with many International and Indian professional artists showcasing their live skills and workshops along with the exhibition of the art forms received in the competition.

3. WORLD HERITAGE ART FESTIVAL, BHUTAN: June 2nd to 7th, 2022– Third phase of the Festival 

with many International and Indian professional artists showcasing their live skills and workshops along with the exhibition of the art forms received in the competition.

4. WORLD HERITAGE ART FESTIVAL, INDONESIA: October 26th to November 2nd, 2022 - Fourth 

phase of the Festival with International and Indian professional artists showcasing their live skills and workshops along with the exhibition of the art forms received in the competition.


During the phase of World Heritage Art Festival-21-22, the art lovers, Professional artists, school children, locals, industrialists and interested ones can visit and encourage the participated artists and our effort to organize such a wonderful, unique camp with our noble vision.


The key take away from the camp will be interactions of International artists on the heritage site with school children, foreign and local tourists; they can simply enjoy getting acquaint to the various art forms as well as they can participate in workshops, create the art work on their own with the guidance of professionals. 





مقالات دات صلة

التعليقات